Private labels skal skabe vækst hos isenkræmmerne
Konkurrencen på markedet er benhård.
Nu satser isnekræmmerne på egne mærker, såkaldte private labels. Det skriver Finans.dk
Hos Sinnerup har man haft fin succes med egne produkter.
- Der var været år med pres på både vores branche og hele detailhandlen med tilbageholdende forbrugere - samt derfor priskamp. Derfor har vi arbejdet meget med at udvikle nye og egne produkter, og kan se at omsætningen stiger der. De yngre forbrugere kender jo ikke nødvendigvis de klassiske designprodukter fra kendte mærker, så derfor kan vi med fordel selv markere os med egne varer og mærker, siger adm. direktør Lars Sinnerup fra den familieejede butikskæde.
Også hos Imerco og Inspiration skal produkter produceret af mærkevareleverandører skabe den fremtidige vækst.
Søstrene Grene & Ikea
Den store konkurrence om at sælge udstyr til køkken og bolig på det danske marked presses yderligere af kæder som Ikea og Søstrene Grene.
Begge går målrettet efter det samme marked som isenkræmmerne. Og også her er fokus rettet mod private labels.
Adm. direktør hos Søstrene Grene Mikkel Grene fortæller til Finans, at man satser rigtig meget på interiør til boligen, og at man går efter at udvikle mange produkter i eget design.