Kvickly donerer penge fra festival-salg til udsatte børn
Kvicklys sandwichsalg på årets Roskilde festival nåede en omsætning på knap 700.000 kroner.
I alt blev 23.808 sandwich til en samlet omsætning på 716.188 kroner langet over bordet i Kvickly-butikken på festivalen.
Heraf har butikken valgt at donere 100.000 kroner til udsatte børn via Røde Kors.
- I Røde Kors oplever vi, at flere og flere familier henvender sig til os, fordi de har brug for hjælp til sommerferien. Børnene har brug for ferien som et pusterum i en ofte svær hverdag. Og det at kunne komme tilbage efter sommerferien og fortælle om de gode oplevelser, de har haft - ligesom deres kammerater - er helt afgørende for børnenes trivsel. Derfor er vi meget taknemmelige for den flotte donation fra Kvickly Kæden, siger Benedicte Ohrt Fehler, der er udviklingskonsulent i Røde Kors.