23948sdkhjf

IC Group lander et skuffende resultat

Andet halvår bød på færre kunder, hvilket påvirker på detail og engrosled
På trods af en god start på regnskabsåret, hvor specielt de fysiske butikker såvel som e-commerce klarede sig godt, betød et skuffende 2. halvår, at vi ikke nåede vores oprindelige forventninger.

Sådan skriver IC Group i en netop udkommet ledelsesberetning.

IC Group sluttede regnskabsåret af med en samlet omsætning på 2.665 mio. kr., hvilket er en på vækst på 1 pct. sammenlignet med året før. Resultat af primær drift blev 243 mio. kr.

- Begge dele er lavere, end vi havde forventet ved begyndelsen af regnskabsåret og derfor ikke tilfredsstillende, står der i beretningen.

Der er dog optimisme i forhold til i år – ikke mindst på grund af en ”tilfredsstillende” vækst i nethandlen. Forventningen er at opnå en vækst i omsætningen i dette regnskabsår på minimum 5 pct.

Der er ingen tvivl om, at udviklingen fra fysisk retail over mod online fortsætter. Og i netop den branche og i det segment, vores Premium brands opererer i, er der behov for et stærkt samspil imellem online og offline salgskanaler. Derfor vil vi forsat arbejde mod mere kontrolleret distribution, hvor de forskellige kanaler skal
supplere og forstærke hinanden, hedder det.

Koncernens Premium brands Peak Performance, Tiger of Sweden og By Malene Birger.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203