23948sdkhjf

Her er resultatet af OK's logokrig mod Circle K

Den danske benzinkæde OK ville have Circle K til at skifte logo.
Den globale benzingigant Circle K, der er i gang med at erstatte samtlige Statoilstationer i Danmark og en række Shell-stationer, behøver ikke at skifte logo, skriver Jyllands Posten.

Den danske benzinkæde OK tabte den sag ved Sø- og Handelsretten, som virksomheden havde anlagt imod Circle K, fordi OK mener, at Circle K's nye logo minder for meget om OK's.

Det var retten dog ikke enig i, og OK fortæller, at virksomheden ikke ønsker at gå videre med sagen.

- Der kommer en skriftlig kendelse inden for tre-fire uger, men for vores vedkommende er sagen afsluttet. Vi har tabt og går ikke videre med den, siger Lene Bonde, kommunikationschef i det andelsejede OK.

Begge virksomheder havde til sagen fået udarbejdet undersøgelser om, hvorvidt kunderne kunne forveksle logoerne, og de to undersøgelser havde - næppe overraskende - stik modsatte konklusioner.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081