23948sdkhjf

Byggevarekæde sprænger rammerne i loyalitetsmåling

XL-Byg opnår ekstraordinær høj score i ny exitshopping -måling.
Byggevarekæden XL-Byg opnår ekstraordinær høj score i ny exitshopping-måling foretaget af analysevirksomheden Retailwise, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi har sjældent set så høj en score for kundeloyalitet og kundetilfredshed, som XL-Byg præsterer i den seneste Exitshopping-analyse i 1. halvår 2016, siger direktør Christian Knudsen fra firmaet Retailwise, der har stået bag kunde-interviewene i kædens forretninger.

Det er første gang, XL-Byg har målt kundernes loyalitet over for kæden - dvs. i hvor høj grad kunderne vil anbefale XL-BYG til andre.

- Der tales i øjeblikket meget om den dårlige eller helt fraværende service i Danmark. Og ofte fremhæves detailhandlen som et særligt grelt eksempel. Vi kan derfor kun være tilfredse med, at målingen samtidig viser, at ni ud af 10 kunder fremhæver, at XL-Bygs personale er fagfolk, der ved noget om de produkter, de sælger. Ligesom XL-Byg også scorer i særklasse højt på at have et venligt og hjælpsomt personale, fortæller Michael Langberg, markedschef i XL-Byg.

- Alle brancheanalyser viser, at der er for mange byggemarkeder og trælaster i Danmark. Hvis vi skal klare os i den benhårde konkurrence, er vi nødt til at gøre noget andet end konkurrenterne. Vi har valgt faglig rådgivning og god service som vores særkende. Denne måling er beviset på, at vores strategi har båret frugt, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.205