23948sdkhjf

Tre-benet elefant sender dansk storcenter mod international pris

Kolding Storcenter er nomineret i kategorien Corporate Social Responsibility.
Solal Awards er for storcentres markedsføring, hvad Oscaruddelingen er for filmindustrien, og hvert år kæmper et stærkt felt af nominerede fra hele verden om priser i forskellige kategorier.

Kolding Storcenter er nomineret i kategorien Corporate Social Responsibility for at sætte fokus på design, truede dyrearter og det at leve med et handicap.

Det skriver Kolding Storcenter i en pressemeddelelse.

Centret er nomineret for eventen Elefashion, der løb af stablen i påsken sidste år. Via den kampagne er det lykkedes centret at skabe en stærk kobling mellem tre ellers adskilte emner, nemlig velgørenhed, handicap og mode.

Elefashion udspringer af en stor verdensomspændende velgørenhedskampagne ”Elephant Parade”, der arbejder for at hjælpe den truede asiatiske elefant.

Projektet er inspireret af den sande historie om den lille elefant Mosha, der mistede sit ene ben på grund af en landmine og nu bærer benprotese.

- Målet var at sætte fokus på hvordan vi ser på skønhed og handicap og gøre op med tabuet omkring proteser. Det er blevet overvældende positivt modtaget af centrets besøgende, fortæller centerchef i Kolding Storcenter Gitte Lindbo.

Til Elefashion blev 35 kunstelefanter udstillet i og omkring centret, hvoraf 11 var eksklusivt udsmykket af danske designere. De danskdesignede kunstværker blev efterfølgende præsenteret i tre andre centre og derefter bortauktioneret til fordel for Elephant Parade. Hele beløbet, der endte på mere end 65.000 kroner,er doneret til arbejdet med at redde de truede asiatiske elefanter.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084