23948sdkhjf

Leverpostejs-ikonet Stryhns får mere sul på bundlinjen

Kunderne er blevet mere villige til at købe kvalitetsprodukter, og det har sendt Stryhns resultater op.
Stryhns er bedst kendt for sin leverpostej, men selskabet bag det kendte kødprodukt laver en stribe andre produkter. Det er dem, der har hjulpet koncernen til et 2015 med masser af sul på både omsætning og resultater.

Samlet kunne Roskilde-baserede Stryhns notere en omsætning på 607,9 millioner kroner - et hop på små 40 millioner kroner - og et resultat på 34,5 millioner kroner.

- Vi er både gået frem på grund af opkøb og innovation inden for vores eksisterende produkter.

- Der er en trend imod mere kvalitet og mere forædlede varer, som eksempelvis lokalt producerede produkter og produkter med friske råvarer, siger administrerende direktør Kristian Kornerup Jensen.

Det er godt nyt for Stryhns, hvor netop nye produkter med mere fokus på kvalitet og forædling er strategien. Det betyder, at man kan tage mere for varerne.

Her er Stryhns hjulpet af, at kunderne efterhånden også er klar til at bruge flere penge på deres indkøb.

- Der er altid fokus på pris på dagligvarer. Men jeg oplever, at der er en meget større lyst til at prøve nye ting, forkæle sig selv og købe dyrere madvarer.

- Så fokus på pris er blevet mindre, og det er præcist det, vi har arbejdet efter. Det gælder om at være konkurrencedygtig i de hårde tider og have et godt tilbud, men også om at have noget mere lækkert, når forbrugerne er klar til det, siger Kristian Kornerup.

Det kan være økologisk mayonnaise, Graasten salater eller Langelænder pølser, der alle er i Stryhns stald. Der er mindre udvikling i markedet for leverpostej, men det er kun godt.

- Hele Danmark er vokset på leverpostej, og det gør Danmark fortsat. Også selv om der er kommet mange nye alternativer til postejen, siger Kristian Kornerup.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11