Nu kommer tweenagerne
"Tweens" er ikke rigtig voksne, de er ikke rigtig børn.
Mens teenagere har været i modebranchens søgelys i mange år, så er tweenagerne som målgruppe et relativt nyt begreb, som branchen skal i gang med at knække koden til.
- Overgangen mellem barn og voksen er interessant. Tweenageren tager afstand fra det barnlige og meget farverige, men er alligevel ikke klar – hverken fysisk eller mentalt – til at bruge almindelig voksenmode. Der mangler valgmuligheder for denne gruppe, mener Linette Kruse Thomsen, der er designansvarlig hos Name It, som er et af de danske brands, der går efter tweenagerne.
- Vi tager udgangspunkt i voksen-moden, men fortolker den i børnehøjde. Det gør vi på sin vis også når vi laver kollektioner til yngre børn, men det er mere udpræget, når vi designer til [tweenageren], som har behov for at ryste sig løs fra den helt store kærlighed til naive dyr, legende print og de kendte børnefarver.