23948sdkhjf

Tiger-kæden gør klar til navneskift og vild vækst

Antallet af Tiger-butikker skal mere end fordobles frem mod 2020, siger direktør.
Næsten hver anden dag åbnede der en ny Tiger-butik et sted i verden sidste år, og står det til folkene bag discountkonceptet, vil den voldsomme vækst fortsætte de kommende år.

Tiger-kædens administrerende direktør, Xavier Vidal, har planer om at nå op på 1500 butikker frem mod 2020, fortæller han til Børsen.

I dag er der i underkanten af 600 Tiger-butikker verden rundt.

- Det er meget ambitiøst, det er mind-blowing, men det her selskab har kæmpe muligheder. Vi har en 2020-plan, som vi er et år inde i, og som vi følger, og hvis vi fortsætter, skal vi nok nå op på 1500 butikker i 2020. Vi har kapaciteten til at åbne 200 butikker om året, siger Xavier Vidal til Børsen.

Samtidig skal folk til at vænne sig til at kalde kæden for Flying Tiger Copenhagen. Det navn har man allerede afprøvet i Japan og USA, og det skal nu benyttes på alle de markeder, hvor Tiger gør forretning.

Den første Tiger-butik åbnede i Danmark i 1995, og siden er det gået stærkt for butikskæden, der ved årsskiftet talte 585 butikker i 28 lande ifølge Børsen.

Tiger er kendt for at sælge en lang række ting som for eksempel legetøj, spil, indretningsgenstande, kontorartikler og slik.

Tiger fortæller i en pressemeddelelse:
- Omsætningen steg med 45 procent til 3.572 mio. kr. ( 2.464 mio. kr. i 2014)
EBITDA før særlige poster steg til 498 mio. kroner mod 364 mio. kroner i 2014)
Nettoresultat før særlige poster, efter skat endte på 243 mio. kroner (196 mio. kroner i 2014)


/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076