23948sdkhjf

Dygtige talenter er et afgørende konkurrenceparameter

Selvom online-shopping er blevet allemandseje, værdsætter danske forbrugere fortsat den personlige, kompetente betjening.
Dygtige talenter med indgående viden om produkterne på hylderne i detailhandlen bliver derfor stadig vigtigere. Nok er prisen afgørende, men de danske forbrugere efterspørger stadig den fysiske købs- og forbrugsoplevelse, fastslår en ny rapport fra PwC.

Det skriver PwC i en pressemeddelelse.

PwC’s undersøgelse Retailers and the Age of Disruption, hvor knap 23.000 forbrugere fra 25 forskellige lande har deltaget, viser, at ændrede forbrugsmønstre vil medføre store ændringer for detailhandlen i fremtiden.

Den personlige betjening efterspørges dog fortsat i stor stil, og de fysiske butikker skal derfor først og fremmest satse på at fastholde og udvikle talenterne i detailhandlen, hvis de fremover skal kunne klare sig mod online butikker.

Når det gælder fx elektronikprodukter, har 44 % af de danske forbrugere i første omgang søgt information om produktet online, hvorefter 58 % af dem har valgt at købe produktet i en fysisk butik. Samme tendens ses globalt.

”Undersøgelsen understreger, at de fysiske butikker fortsat er vigtige for forbrugerne, både når det gælder research og selve købet. Og selvom der er en stigning i antallet af forbrugere, der foretrækker at researche online, er der stadig mange der ender med at foretage det endelige køb i en fysisk butik,” fortæller Henrik Trangeled Kristensen, partner i PwC og ekspert i detailhandlen.

Læs mere om: PWC
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125