23948sdkhjf

Rosendahl overtager Juna

Herstal frasælger Juna for at koncentrere sig om belysning.
Designhuset Rosendahl Design Group overtager tekstilvirksomheden Juna fra belysningsvirksomheden Herstal.

Det fortæller Rosendahl i en pressemeddelelse.

Rosendahl ønsker på den måde at positionere sig på det danske tekstilmarked, inden fokus måske på et senere tidspunkt rettes mod udlandet.

Henrik Rosendahl, adm. direktør for Rosendahl Design Group, udtaler:

- Ud fra et strategisk perspektiv har jeg ønsket af få et tekstilbrand ind i vores multibrand-designvirksomhed, da jeg mener, at det vil komplettere vores produkt- og brandportefølje at blive en troværdig spiller i en kategori, hvor vi kun er meget lidt til stede i dag. Juna passer godt til os, da brandet ligger midt i markedet og sælger designprodukter i en god kvalitet til en fornuftig pris. Juna giver os med ét slag fodfæste i tekstilbranchen, og vi er overbeviste om, at vi kan udvikle brandet endnu mere.

Martin Herstal, adm. direktør for Herstal, i forbindelse med videresalget af JUNA. Han fortæller:

- I løbet af vores fem år lange ejerskab af JUNA har vi løftet brandet til det niveau, der var os muligt, da vi ellers er en virksomhed, der primært fokuserer på belysning. JUNA har en lang historie inden for bl.a. højkvalitets damaskduge, og vi har udviklet brandet til at kunne endnu mere i den periode, vi har ejet det. Skal JUNA nå nye højder – og det er vi overbeviste om, at JUNA kan – skal det dog ske med en anden ejer. Jeg har ønsket at sælge til Rosendahl Design Group, da virksomheden har stærke designkompetencer og mange års erfaring og troværdighed i netop de kanaler, hvor JUNA sælges i dag.

De første kollektioner under Rosendahl Design Groups ejerskab vil ramme butikkerne i efteråret 2016. Ligesom virksomhedens øvrige brands er JUNA sit eget brand og vil blive behandlet og udviklet selvstændigt, fortæller virksomheden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078