23948sdkhjf

Ny website vil samle designermøbler

Danske Bovento.com har foreløbig 1500 eksklusive designermøbler på sitet.
De fleste danskere foretrækker at kunne købe deres varer et og samme sted, når de handler på nettet, og mens det er blevet helt almindeligt at shoppe og mikse mellem forskellige brands, når det gælder tøjkøb, så har møbelbranchens svar på Zalando manglet.

Det har danske Bovento.com tænkt sig at lave om på.

- Møbelsalget er klart størst i de fysiske butikker lige nu, men vi er ikke i tvivl om, at salget vil vokse markant på nettet i fremtiden, præcis som det er sket med både musik og mode, siger Rasmus Krath, der er Commercial Director i Bovento.com.

Han fortæller, at der allerede er samlet 1500 eksklusive designermøbler på sitet, og at han forventer en fordobling af antallet i løbet af 2016.

Miks og match på tværs af brands
I Danmark er det ifølge FDIH e-handelsanalyse kun omkring 11 procent af salget, der foregår online på nuværende tidspunkt i kategorien 'bolig og have'.

Alligevel føler Rasmus Krath sig sikker på, at salget af møbler flytter mere og mere online. Det har han nemlig erfaret med virksomheden Unoliving.com - der står bag Bovento.com - som også er en ren onlinebaseret møbelforretning.

- Vi har udelukkende oplevet vækst gennem årene med Unoliving.com, hvor januar i år bød på 240.000 besøg. Det er en stigning på over 100 procent i forhold til året før. På Bovento.com vil vi samle eksklusive designermøbler, der typisk kun handles i mindre specialbutikker. På den måde får forbrugerne adgang til mange high-end-produkter via én kanal, siger Rasmus Krath.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081