Ny website vil samle designermøbler
Danske Bovento.com har foreløbig 1500 eksklusive designermøbler på sitet.
Det har danske Bovento.com tænkt sig at lave om på.
- Møbelsalget er klart størst i de fysiske butikker lige nu, men vi er ikke i tvivl om, at salget vil vokse markant på nettet i fremtiden, præcis som det er sket med både musik og mode, siger Rasmus Krath, der er Commercial Director i Bovento.com.
Han fortæller, at der allerede er samlet 1500 eksklusive designermøbler på sitet, og at han forventer en fordobling af antallet i løbet af 2016.
Miks og match på tværs af brands
I Danmark er det ifølge FDIH e-handelsanalyse kun omkring 11 procent af salget, der foregår online på nuværende tidspunkt i kategorien 'bolig og have'.
Alligevel føler Rasmus Krath sig sikker på, at salget af møbler flytter mere og mere online. Det har han nemlig erfaret med virksomheden Unoliving.com - der står bag Bovento.com - som også er en ren onlinebaseret møbelforretning.
- Vi har udelukkende oplevet vækst gennem årene med Unoliving.com, hvor januar i år bød på 240.000 besøg. Det er en stigning på over 100 procent i forhold til året før. På Bovento.com vil vi samle eksklusive designermøbler, der typisk kun handles i mindre specialbutikker. På den måde får forbrugerne adgang til mange high-end-produkter via én kanal, siger Rasmus Krath.