23948sdkhjf

Franchisetagere tjener millioner

De 53 franchisetagere i Skousen tjener hver en million.
I 2011 blev den dengang konkursramte butikskæde Skousen overtaget af WhiteAway Group, som igangsatte en turnaround, der til stadighed kan aflæses på franchisetagernes bundlinje hver måned.

Faktisk realiserer butikkerne bundlinjer på over 1 mio kr. i gennemsnit, fortæller kæden i en pressemeddelelse.

Hvor meget over millionen er ikke officielt. Virksomheden ledes af 35-årige Jonas Dørken, der på trods af sit jyske købmandsgen heller ikke længere kan lægge skjul på sin tilfredshed:
- Jeg kan ikke udtale mig med sikkerhed, men jeg vil tro, at vi er den bedste af alle franchisekæder i Danmark målt på overskud for franchisetagerne. Selv de nyeste butikker performer allerede rigtig godt. Specielt når vi ser på den konkurrence, der er i vores branche, er vi rigtig godt tilfredse.

- Vi har en meget utraditionel tilgang til det at drive detailhandel. F.eks. benytter os generelt ikke af dyre reklamebureauer og mediebureauer – ligesom vi ikke har regionschefer og distriktschefer osv. som man har i traditionel detail-regi. Vi arbejder i stedet med online kommunikation – også til franchisetagerne, siger den IT-ingeniøruddannede Jonas Dørken.

Nethandlen er også en naturlig del af forretningsstrategien, hvor det er butikkerne, som til stadighed er i fokus på Skousen hovedkontor.

- Nethandlen er med til at trække kunder i vores butikker. Langt størstedelen af forbrugere, som er på udkig efter hvidevarer researcher på nettet, men ønsker stadig den personlige rådgivning i butikkerne – og her har vi bare de bedste rådgivere rundt i vores butikker. Vores franchisetagere og de ansatte i butikkerne giver kunderne en fantastisk betjening og samtidig en god pris – what’s not to like?

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079