Hunkemöller solgt
PAI Partners har solgt lingeri-kæden til investeringsfonden The Carlyle Group.
På baggrund af en grundig strategisk gennemgang med fokus på virksomhedens og dens ejeres interesser har bestyrelsen i Hunkemöller International konkluderet, at Carlyle Group både er den rette partner og bedst positioneret til at understøtte Hunkemöllers omni-channel strategi – og dermed sikre vækst og ekspansion.
Under PAI Partners ejerskab er Hunkemöller blevet et betydeligt omni-channel lingerie brand med en global e-handelsplatform og fysisk tilstedeværelse i mere end 700 butikker på tværs af Europa, herunder Danmark.
Hunkemöller er p.t. størst i Benelux, er blandt de største aktører i Tyskland og vokser støt i Frankrig, Spanien og Skandinavien.
- Hunkemöller har oplevet solid vækst henover de sidste fem år og har udviklet sig fra at være en kæde af fysiske butikker til at blive den førende omni-channel lingerie-kæde i Europa. PAI Partners hjælp har været helt afgørende på denne rejse. Sammen med The Carlyle Group vil vi nu tage næste skridt. Målet er at udvide vores strategiske vision og gøre forretningen endnu større, blandt andet i kraft af Carlyles globale netværk og ikke mindst fondens massive erfaring og kompetence inden for retail- og modesektorerne, siger Philip Mountford, CEO, Hunkemöller.