Boozt investerer 100 mio. kr. i sit lager
Det sker for at automatisere lageret i højere grad, så kunderne kan få deres varer lynhurtigt.
- Størrelse betyder noget. Det er survival of the biggest. Hvis du er en lille aktør på det marked, så har du simpelthen ikke en chance. Vi vurderer, at der kommer til at være tre-fire store spillere, som vil være altdominerende, og vi skal være en af dem, siger Hermann Haraldsson, adm. direktør hos Boozt, og tilføjer:
- Sidste år sagde vi, at vi ville være større end Stylepit, og det blev vi. Vores næste mål er at blive større end Nelly, og det er vi her i fjerde kvartal i år.
Allerede i år forventer Boozt en omsætning, der kommer til at overstige 800 mio. kr., og et af de erklærede mål er en børsintroduktion.
Næste skridt i Boozts vækstplan er en optimering af centrallageret i Ängelholm nordøst for Helsingborg. Her skal nye automatiseringsmaskiner for op imod 100 mio. kr. sikre større volumen og mindre personaleressourcer.
Investeringerne i centrallageret matcher Boozts forventninger til vækst i løbet af de næste tre år.
Lige nu sender Boozt.com ca. 400.000 varer om måneden ud til sine kunder. Men det tal forventer virksomheden at kunne gange med tre, ligesom lagerenhederne vil vokse med samme faktor fra ca. 1,5 mio. enheder på lageret og 45.000 forskellige modeller inden for modetøj og sko.
Boozt har et centrallager på ca. 20.000 kvadratmeter, som dækker lagerfaciliteteter, indlevering- og udleveringsområder, pakkeri og sortering.