23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Spritnye supermarkeder går i krig mod discount

På én uge har Irma, SuperBrugsen, Kvickly og Føtex åbnet nye flagskibsbutikker, der gør en dyd ud af at tilbyde kunderne mere, end discountbutikker kan

Landets tredjestørste dagligvarekoncern, Dagrofa, satser stort på at løfte niveauet markant i sin nye flagskibskæde, Meny, og netop nu fremviser rivalerne Coop Danmark og Dansk Supermarked spritnye og opgraderede udgaver af butikker i fire af landets største og mest populære supermarkeds- og varehuskæder.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Den samlede omsætning i discountbutikkerne er ifølge Danmarks Statistik vokset med 40 pct. siden 2009 - ikke mindst på grund af mange nye butikker - mens supermarkeder og varehuse har tabt terræn.

I år er discount frem til august vokset med 4,2 pct., mens supermarkedernes salg er uændret.

Læs hele artiklen i Dansk Handelsblad:

http://www.dhblad.dk/nyheder/2015/11/3/s...
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web01