23948sdkhjf

Mobilbetaling hjælper små butikker og private

Ifølge Eniro kan mobilbetaling vise sig at være en regulær vækstdriver for de små virksomheder og selvstændige.
Danskerne har taget mobilbetaling til sig i stor stil, og det nyder de små erhvervsdrivende og private sælgere godt af, viser en undersøgelse fra Eniro Danmark ifølge en pressemeddelelse fra virksomheden.

Undersøgelse viser, at 17 procent af de 18-35-årige har brugt mobilbetaling til at betale for et produkt i en fysisk butik, mens 28 procent har brugt det på et loppemarked eller madmarked.

- De mindre erhvervsdrivende på for eksempel kræmmermarkeder og nogle af de mange madmarkeder, der er skudt op rundt omkring i landet, har ikke altid en kortløsning til rådighed, og er de for eksempel kun på markedet i nogle dage, er mobilbetaling ofte langt billigere end kortterminaler, siger Allan Jakobsen, der er administrerende direktør i Eniro Danmark.

Fakta fra undersøgelsen
- 10 procent af danskerne har brugt mobilbetaling i en fysisk butik, som ikke var del af en større kæde. Blandt de 18-35-årige er det 17 procent.
- 16 procent af danskerne har brugt mobilbetaling som betalingsmiddel på et loppemarked, kræmmermarked eller madmarked. For de 18-35-årige er det tal 28 procent.
- 25 procent har brugt mobilbetaling til at betale for et produkt eller en serviceydelse hos en privat fx gennem DBA eller Trendsales. Blandt de 18-35-årige er det 40 procent.

Undersøgelsen er foretaget gennem Epinions Danmarkspanel i perioden fra den 5. maj til 15. maj 2015. I alt 2.003 personer har deltaget. Data er vejet i forhold til alder, køn, region og uddannelse, så undersøgelsen er at betragte som repræsentativ i forhold til den danske befolkning.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125