23948sdkhjf

Ugeblade på nedtur

Læserne svigter de kulørte ugeblade – det mærker kioskerne
De danske ugeblade mistede læsere i stort omfang i løbet af andet halvår af 2014.

Det viser nye læsertal fra Index Danmark/Gallup ifølge Dansk Handelsblad, der udkommer i dag.

Nogle ugeblade blev dog ramt hårdere end andre.

Særligt synlig er Se & Hørs nedtur, som givetvis fik ekstra fart på grund af afsløringerne af bladets ulovlige overvågning af kendisser tilbage i april 2014.

Se & Hør har på et år mistet 117.000 læsere og var i andet halvår af 2014 nede på 454.000 læsere ifølge Index Danmark/Gallup.

Nogle af Se & Hørs læsere er formentlig i andet halvår hoppet over til bladets nærmeste konkurrenter Her & Nu, Kig Ind og Billed-Bladet, der alle tre klarede sig nogenlunde gennem sidste halvår af 2014 efter store læsertab i første halvår.

Kig Ind havde faktisk som det eneste af de store ugeblade en lille fremgang i andet halvår af 2014.

Den dalende læser-interesse viser sig som mistet salg i landets kiosker.
- Hos os er bladsalget faldet med ti procent om året i de sidste to år, fortæller markedschef Morten Elsborg fra OK Plus.

Månedsmagasinerne var generelt lidt mindre ramt af nedgangen end ugebladene, og flere af de glittede magasiner havde faktisk fremgang blandt andet Costume, Elle, Gastro, RUM Interiør Design, GolfAvisen og Golf Magasinet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078