23948sdkhjf

Cross channel i et producentperspektiv

”Kunderne er online før, under og efter et køb, og i den proces skal vi kunne servicere dem bedst muligt”, siger Montana-direktør Joakim Lassen.
Hvordan kan producenter opnå positiv synergi hos sine forhandlere, når der åbnes en webshop?

Det spørgsmål søger Erhvervsakademi Aarhus et svar på, når direktørerne fra de to anerkendte designfirmaer; Montana og Louis Poulsen, gæster skolens nye forum for salg og markedsføring den 18. marts.

De to direktører, Joakim Lassen og Hans-Erik Wolff, skal fortælle, hvordan de imødekommer den nye cross channel-købsadfærd og samtidig skaber positiv synergi i forhold til de fysiske butikker. Kunsten er at få de digitale og de fysiske salgskanaler til at spille sammen, så de supplerer og ikke kannibaliserer hinanden.

Montana på vej med webshop
Møbelvirksomheden Montana åbner i 2015 egen webshop og er derfor i fuld gang med at finde frem til et koncept, der kan supplere det eksisterende forhandlernet.

Montana har i dag 320 internationale og 80 danske forhandlere og et distributionsnet, der er bygget op over mange år, og som hele tiden udvides med nye forhandlere; senest med egne konceptbutikker – ”Montana by”.

Ifølge direktør Joakim Lassen er Montana helt bevidst om, at interaktion mellem de forskellige platforme har et stort potentiale i forhold til at udvide salget og skabe øget værdi.

- Kunderne er online før, under og efter et køb, og i den proces skal vi kunne servicere dem bedst muligt, siger han.

Webshop løftede omsætningen
Lampeproducenten Louis Poulsen, der er kendt for sine klassiske PH-lamper, etablerede i 2013 en webshop ud fra et ønske om at bearbejde markedet over i retning af mere onlinebaseret markedsføring. Shoppen skulle fungere som et udstillingsvindue og et supplement til de omkring 100 danske forhandlere.

Erfaringen her godt to år efter er, at shoppen ikke stjæler kunder fra forhandlerne. Snarere tværtimod:

- Det har vist sig at være en styrkelse af vores forhandleres position og omsætning, så det var en god beslutning, siger direktør Hans-Erik Wolff.

Læs mere om arrangementet på på www.eaaa.dk/sama
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094