Pepsi eller Coca-Cola? Her er danskernes favorit
En undersøgelse viser, at det danske folk har en ganske klar præference i det direkte opgør mellem de to store cola-brands.
Resultatet er, ifølge analysebureauet, ikke så overraskende, idet Coca-Cola sidder på en større andel af det danske marked, end Pepsi gør. Til gengæld er der en bemærkelsesværdig stor andel af respondenterne på mere end 20 procent, der har angivet, at de ingen præference har, når det kommer til, hvilken af de to cola-giganter, de hælder i glasset.
Læs også, hvilken ketchup danskerne foretrækker: Heinz eller Beauvais?
Coca-Cola er den klare vinder på landsplan med 58 procent, men derudover vinder læskedrikken med det rød-hvide logo også duellen i samtlige af de adspurgte regioner. Nordjylland er den region, hvor flest har angivet Pepsi som favorit med 32 procent, mens knap 70 procent af københavnerne peger på Coca-Cola som favoritten. På Sjælland er der med 32 procent flest respondenter uden nogen cola-præference.