23948sdkhjf

App erstatter reklamebuddet

En game changer. Sådan beskriver forbruger-ekspert ny, digital “Ja Tak” tilvalgsordning for reklamer, som på blot én uge har fået flere end 24.000 tilmeldinger.
- Opskriften lyder meget simpel: Hent app, vælg foretrukne reklamer og få besked, så snart, de udkommer. Men meget paradoksalt, har en sådan ordning indtil nu ikke eksisteret. Sådan lyder det i en meddelelse fra eTilbudsavis.

Forbruger-ekspert fra Copenhagen Business School vurderer, at den nye, digitale tilvalgsordning fra app’en, som kaldes eTilbudsavis, vil betyde, at markant flere danskere vil sige “Reklamer - Nej Tak” for at undgå reklamer i postkassen og i stedet læse dem digitalt:

- Sagde danskerne tidligere “Reklamer - Nej Tak”, gik de højest sandsynligt glip af mange tilbud, idet danskerne så selv skulle undersøge i apps, eller på nettet, om der var kommet nye reklamer. Og det har afholdt mange fra at sige “Reklamer - Nej Tak”. Nu gives der straks besked om nye, foretrukne reklamer og det vil være en game changer, som får markant flere til at sige “Reklamer - Nej Tak”, udtaler Per Østergaard Jacobsen, forbruger-ekspert og ekstern lektor på Copenhagen Business School.

Initiativtagerne til den digitale tilvalgsordning er også overbeviste om, at ordningen vil accelerere den samfundsmæssige udvikling, hvor stadig flere siger “Reklamer - Nej Tak”:

- 20 % af danskerne sagde “Reklamer - Nej Tak” i 2011 og dengang havde vi 100 millioner sidevisninger i tilbudsaviserne. I dag siger 37 % af danskerne “Reklamer - Nej Tak” og vi har 1,2 milliarder sidevisninger, så vi kan tydeligt læse skriften på væggen. Og skriften vil blive endnu tydeligere med den nye tilvalgsordning, siger Christian Birch, medstifter, eTilbudsavis.

Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) bakker også op:
- Konkurrencen er ulige mellem fysiske og digitale reklamer. Digitalt kan man som udgangspunkt ikke udsende bare reklamer, medmindre forbrugerne giver tilladelse til det - og det er sådan, det skal være. Men postkasserne kan man som udgangspunkt bare fylde med fysiske reklamer. Den nye, digitale tilvalgsordning fra eTilbudsavis styrker den digitale markedsføring, fordi den imødekommer forbrugernes krav om selv at styre, hvilke reklamer, de ønsker at modtage, siger Henrik Theil, Public Affairs & Kommunikationschef, FDIH.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105