23948sdkhjf

Discountbutikker bliver dobbelt så store

Kiwi og Aldi fører an med megadiscount - flere vil følge, hvis planloven ændres.
Når discountkæden Kiwi åbner sin suverænt største butik i Randers lørdag 18. oktober, bliver der sat en tyk streg under en generel tendens til, at discountbutikkerne bliver større og større. Det skriver Dansk Handelsblad.

Mens de fleste nye discountbutikker i dag er på 700-800 kvm., bruger Kiwi 1.500 kvm. i en tidligere SuperBest til flere varer og med forventninger om et salg, der er dobbelt så stort som i den gennemsnitlige Kiwi.

Tyske Lidl vil allerhelst bygge butikker på 1.750 kvm., som kæden gjorde i sine første år i Danmark.

– Hvis det blev muligt, ville vi straks både bygge større og udvide de mindste butikker. Det er ofte svært at få råde-rum over et tilstrækkeligt areal i de afgrænsede bymidter, siger Lidls adm. direktør Finn Tang.

I den hastigt voksende franchisekæde Rema 1000 gør man sig tilsvarende overvejelser.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111