Dagligvarekæde samarbejder med Metroxpress
Kunder i de 444 Fakta-butikker over hele Danmark kan nu hver dag hente et gratis eksemplar af dagbladet MX fra metroxpress. Det er resultatet af en aftale, som Coop har indgået med metroxpress.
- For Fakta handler det om at forbedre servicen for vores kunder, så de får lyst til at besøge os en ekstra gang, siger kædedirektør Niels Karstensen, Fakta.
- For 20 år siden var dagbladene vigtige trafikskabere i butikkerne, hvor deres oplag taltes i hundredetusinder. Den trafik vil vi gerne have tilbage. Samarbejdet er blevet testet i 46 butikker siden efteråret 2013, og vores erfaring er, at kunderne er glade for det, siger Niels Karstensen.
Metroxpress er Danmarks største dagblad med et oplag på 320.000 eksemplarer og et dagligt læsertal på 460.000. Over det seneste år har MX haft en læsertalsvækst på 22 procent, hvor branchen generelt er gået tilbage på både oplag og læsertal.
- Fakta er en ideel samarbejdspartner, da de er landsækkende og en af de kæder med flest butikker. Desuden har vi fælles målgrupper; kvinderne og de yngre, moderne forbrugere. Derfor vil vi med dette samarbejde styrke tilhørsforholdet blandt den gruppe af læsere, metroxpress appellerer til, men som ikke nødvendigvis pendler eller kommer i bymidten. Vi forventer at hæve oplagstallet igen over det kommende år på grund af denne aftale, siger adm. direktør i metroxpress, Thomas Raun.