Kød på dørmåtten er en lille vestjysk succes
Kunder på Sjælland og Fyn får slagterbutik i Holstebro at udvide medarbejderstaben.
Nu har tilbuddet kørt i snart et år, og det er gået så fint, at Vestergades Slagter nu overvejer at øge antallet af stillinger fra seks til syv. En ikke overvældende, men lille succes, mener Holstebro-slagteren.
- Vi kan ikke blive ved med at følge med, når vi på en dag som i dag har seks store ordrer, siger Tom Nygaard til RetailNews, indehaver af Vestergades Slagter og Kødtildøren.dk.
Fremme inden et døgn
Butikken lover, at kvaliteten er den samme, som hvis man købte i butikken. Kødet pakkes i en termoemballage, hvor kødet kan bevare en køleskabstemperatur i op til to døgn. Men selv sætter slagtermesteren en grænse på 24 timer. Så skal kødet været fremme hos kunden, hvis det ikke skal kasseres. Tom Nygaard erindrer kun, at man i ét tilfælde har svigtet en kunde, fordi pakken ikke nåede frem i tide.
Til butikkens egen undren er det især kunder på Fyn og på Sjælland, som har taget godt imod den vestjyske udbringningsservice. Tom Nygaard har ikke selv en forklaring.
- Hvorfor de handler hos os? Jeg ved det virkelig ikke. Tror du ikke bare, de søger på nettet? De gør det vel, fordi man får en anden vare, når man køber hos en rigtig slagter, siger Tom Nygaard til RetailNews.