Supermarked digitaliserer kundeoplevelsen i butikken
Fakta er first movers på detailbranchens drøm om at realisere nye digitale potentialer i de fysiske butikker.
Formålet med Faktas eksperiment er at måle effekten, hvordan kombinationen af såkaldte iBeacons og apps understøtter købsflowet og kundeoplevelsen i butikken, så de digitale og fysiske kontaktpunkter smelter sammen.
Push til passive kunder
iBeacon-teknologien kan aktivere en app på kundens smartphone og pushe nyttig information, mens kunden er i færd med at købe ind:
Registrerer den lokale iBeacon, at kunden træder ind i Fakta, vibrerer mobilen pludselig i lommen med en besked på forsideskærmen. Push-beskeden kan rumme mange forskellige slags informationer og budskaber, som kan hjælpe dig med at få en god oplevelse og bedre service ud af dit besøg i butikken. For eksempel et eksklusivt tilbud.
Værdifulde first mover-erfaringer
Trin for trin måler Fakta effekten af at kunne nå kunderne digitalt ude i butikkerne: Hvor mange modtager push- beskeden, hvor mange åbner beskeden, hvor mange lakridspiber ryger på kassebåndet osv.
First mover-satsningen er kun allerførste skridt i bestræbelserne på at give Fakta-kunderne en bedre oplevelse i supermarkedet.
- Vi forsøger hurtigt og nemt at teste nye muligheder af for at undersøge, hvad mulighederne er i fremtiden, hvor kunderne kommer til at være, og hvor fakta skal bevæge sig hen, siger marketingchef i fakta, Heidi Kessler.