23948sdkhjf

Supermarked digitaliserer kundeoplevelsen i butikken

Fakta er first movers på detailbranchens drøm om at realisere nye digitale potentialer i de fysiske butikker.
Flere og flere handler på nettet – også når de skal købe mælk, gulerødder og bøffer. En stor udfordring for detailhandlen er, at det sker i et helt andet univers, som kun har branding og vareudvalg til fælles med faktiske butikker. Nu tager Fakta et stort skridt videre og tester en ny version af deres app, som netop forbinder det digitale og fysiske.

Formålet med Faktas eksperiment er at måle effekten, hvordan kombinationen af såkaldte iBeacons og apps understøtter købsflowet og kundeoplevelsen i butikken, så de digitale og fysiske kontaktpunkter smelter sammen.

Push til passive kunder
iBeacon-teknologien kan aktivere en app på kundens smartphone og pushe nyttig information, mens kunden er i færd med at købe ind:

Registrerer den lokale iBeacon, at kunden træder ind i Fakta, vibrerer mobilen pludselig i lommen med en besked på forsideskærmen. Push-beskeden kan rumme mange forskellige slags informationer og budskaber, som kan hjælpe dig med at få en god oplevelse og bedre service ud af dit besøg i butikken. For eksempel et eksklusivt tilbud.

Værdifulde first mover-erfaringer
Trin for trin måler Fakta effekten af at kunne nå kunderne digitalt ude i butikkerne: Hvor mange modtager push- beskeden, hvor mange åbner beskeden, hvor mange lakridspiber ryger på kassebåndet osv.

First mover-satsningen er kun allerførste skridt i bestræbelserne på at give Fakta-kunderne en bedre oplevelse i supermarkedet.

- Vi forsøger hurtigt og nemt at teste nye muligheder af for at undersøge, hvad mulighederne er i fremtiden, hvor kunderne kommer til at være, og hvor fakta skal bevæge sig hen, siger marketingchef i fakta, Heidi Kessler.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.467