23948sdkhjf

Matas sætter fokus på kvinders hjerter i ny kampagne

Hjerteforeningen og Matas vil redde fem kvindeliv om ugen med ny ambitiøs kampagne.
Næsten 7.000 kvinder dør hvert år af en hjertekarsygdom. Dette vil Hjerteforeningen med Matas som største bidragyder ændre på med kampagnen Elsk hjertet, som gik i luften den 11. august.

Alle landets 295 Matas butikker sætter fokus på kvinders hjerter, når Hjerteforeningens kampagne går i luften. Det sker med sangerinden Anna David som ansigt på indsatsen og ved gratis blodtryksmålinger, foretaget af Hjerteforeningens frivillige i en stor del af kædens butikker.

Indsatsen skal gøre kvinder opmærksom på, at hjertekarsygdom er noget, der rammer begge køn, samt bidrage til forskning specifikt i kvinders hjerter. Indsamlingen sker gennem salg af hjertearmbånd og salg af Matas’ hudplejeserie Plaisir, hvor 10 kroner per solgt enhed i en udvalgt periode går til Elsk hjertet kampagnen.

Hjerteforeningens administrerende direktør Kim Høgh ser frem til at løfte sagen i samarbejde med Matas:

- Samarbejdet med Matas er et strålende eksempel på, hvordan vi som organisation, der arbejder for indsamlede midler, kan gøre en kæmpe forskel i tæt samarbejde med en stærk og dedikeret samarbejdspartner som Matas. Vi har gennem årene uddelt 23,6 millioner kroner til forskning i kvinders hjerter, og Matas har med deres generøse bidrag på over otte millioner af disse været en hovedbidragsyder.

- Vi vil rigtig gerne bidrage til Hjerteforeningens målsætning om at redde fem kvindeliv om ugen. Vi har dagligt kontakt med mange kvinder i vores butikker. Derfor har Matas en unik mulighed for at udbrede kendskabet til denne vigtige sag. Vores medarbejdere er meget opsatte på igen i år at støtte formålet ved salg af støtteprodukter og tilbud om gratis blodtryksmålinger rundt i hele landet, udtaler Informations- og miljøchef Henrik E. Johannsen.

Prisværdigt samarbejde
Sangerinden Anna David er i år valgt som ansigt på Matas’ kampagne til støtte for Elsk hjertet.

- Vi har fortsat brug for at blive klogere på kvinders hjerter – så vi bedre kan forebygge og behandle hjertekarsygdomme hos kvinder. Som ambassadør er jeg derfor glad for, at Hjerteforeningen og Matas samarbejder så tæt om at sætte fokus på problemet og sikre mere forskning, udtaler Anna David.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094