23948sdkhjf

Lidl vil kapre nye kunder med kolde kontanter

Onsdag vil dagligvarekæden Lidl uddele rede penge til forbipasserende for at få flere til at handle i kædens 93 butikker.
Info om Lidl
• ”Prøv noget nyt – Det betaler sig” er Lidl’s nye reklameunivers, som lanceres i august 2014. Med kampagnen vil Lidl gerne åbne danskernes øjne for Lidl’s gode priser og store udvalg af kød, frugt, grøntsager, bake-off samt økologiske og danske varer.
• I forbindelse med ”Prøv noget nyt” kampagnen sætter Lidl samtidig fokus på deres tilfredsgaranti, der giver pengene retur, hvis kunden mod forventning ikke er tilfreds med en vare.
• Ifølge Detailkædernes kundetilfredshedsindeks 2013 indtager Lidl en 3. plads, når det gælder flest glade kunder. Irma ligger nummer 1 og Rema 1000 ligger nr. 2.
• Lidl åbnede de første butikker i Danmark i 2005 og har i dag 93 butikker i Danmark.
Det sker onsdag den 13. august i hele landet. Selv Lidl’s administrerende direktør går på gaden og uddeler kontanter til nogle af de danskere, der endnu ikke kender kædens butikker. Missionen er simpel: Lidl vil gerne have flere nye kunder. Det skriver Lidl i en pressemeddelelse.

Bevæbnet med klingende mønt og et glimt i øjet, har den europæiske dagligvarevirksomhed sat sig for at kapre nye kunder på det danske marked. Fordommene er mange, når man som udenlandsk dagligvarekæde forsøger at vinde markedsandele i Danmark. Lidl bliver af mange stadig betragtet som ”den nye dreng i klassen” og man oplever ofte at indgroede og gamle indkøbsvaner står i vejen for et besøg i Lidl’s butikker.

- Siden vi kom til Danmark i 2005, har vi fået en stor gruppe af trofaste kunder, men der er stadig rigtig mange danskere, der endnu ikke har besøgt vores butikker. Vores erfaring er heldigvis, at når kunderne først har handlet én gang i Lidl, så bliver de positivt overraskede og kommer igen. De finder ud af, at vi også har økologiske produkter og danske varer til rigtig gode priser. Som en af Europas største dagligvarekæder tilbyder vi, udover de danske varer, et varesortiment fra hele verden, og vi har mange produkter, som ikke fås i andre butikker. Så vi håber, at vores lille happening, hvor vi vil betale danskerne for at handle hos os, vil få flere til at kigge forbi og prøve en Lidl, siger administrerende direktør for Lidl Danmark Finn Tang.

Lidl er på gaden og uddeler penge onsdag den 13. august i en række større danske byer: København, Næstved, Aalborg, Aarhus, Odense, Kolding og Holstebro. Administrerende direktør Finn Tang vil uddele kontanter i København ved Hovedbanegården. Lokkemaden er ikke bare penge til at handle for, man kan også vinde større præmier. I alt er der tale om kontanter og præmier til en værdi af mere end 350.000 kr.

Lidl’s initiativ er en del af en ny strategi på det danske marked. Med slogan’et ”Prøv noget nyt – Det betaler sig” ønsker Lidl at få danskerne til at tænke i nye baner, når det gælder indkøb af dagligvarer.

Lidl’s kampagne løber fra den 13.- 31. august 2014.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141