23948sdkhjf

Internationalt udsyn en nødvendighed for Ganni

Modevirksomheden Ganni har på få år tidoblet omsætningen. Det er sket ved at satse internationalt – Det er nødvendigt, lyder det – det danske marked alene er ikke stort nok.
Tilbage i 2007 købte Nicolaj og Ditte Refstrup sig ind i modevirksomheden Ganni. Siden er mærket vokset fra at være et lille brand til et stort internationalt brand. Og det internationale fokus er nødvendigt for vækst, lyder det. Det danske modemarked er ikke stort nok, skriver Berlingske.

I dag er det danske mærke repræsenteret i 14 butikker under eget navn og sælges i hele Europa, Japan, Canada, USA og Rusland. Og flere butikker er på vej – 70 procent af omsætningen, der er tidoblet siden 2007, hentes i dag i udlandet, hvilket var planen fra starten af.

- Det danske hjemmemarked er så småt, at du er nødt til at tænke internationalt fra dag ét. Vi har 41 kunder i Danmark, og det er relativt lavt. Et typisk mærke i vores segment har måske omkring 100 kunder, men selv dér er det svært at bygge en stor virksomhed op, siger Nicolaj Reffstrup.

Målet i dag er, at nå endnu bredere ud og endegyldigt få navnet Ganni slået fast som et internationalt brand


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062