23948sdkhjf

Miintos vækst skyldes sund forretningsmodel

Den danske modeportal Miinto.dk præsenterer i dag et årsregnskab med solid vækst i omsætningen og fortsat sorte tal på bundlinjen.
I alt omsatte Miinto gruppen for 250 millioner DKK i 2013, en vækst på 60 % fra 2012, mens overskuddet endte på 150.409 DKK for det danske selskab.

Tallene er resultatet af en e-commerce strategi, der lægger vægt på forretningsmæssig bæredygtighed og en større satsning på markedsføring, forklarer en tilfreds stifter og Group COO Konrad Kierklo. Det skriver Miinto i en meddelelse.

- Vi er stolte af, at vi i 2013 har fortsat den sunde vækst i Miintos omsætning, som også var tendensen i 2012. Det skyldes blandt andet en 70% stigning i vores markedsføringsindsats i Danmark, som har givet et positivt udslag på salgene, og et stærkere og mere professionelt produktmiks, som giver fremgang i et marked præget af intens konkurrence. Disse satsninger fortsætter vi med i 2014, lyder det i meddelelsen.

I det forgangne år har Miinto øget sit fokus på online produktvækst, hvor nøglen er selektive indkøb i tæt samarbejde med nogen af de førende danske og internationale modebutikker. Ekspansionen fortsætter nu med et mere intenst samarbejde med modeeksperter indenfor forskellige satsningssegmenter, hvor ikke blot tøjbutikker men også moderedaktører og andre rådgivere er med til at udpege de produkter, der giver nye kunder og højere efterspørgsel.

- Blandt andet har vi ansat eksperter indenfor børnetøj og sportstøj, som forstår de markeder til bunds, og som derved er med til at drive ekspansionen. Vi har især positioneret os stærkt indenfor kvindesegmentet, hvor en nøje og selektiv produktsatsning står bag såvel de pæne salgstal herhjemme som en 60% stigning i eksporten til vores udenlandske markeder, slår Konrad Kierklo fast.

Ved årsskiftet 2013-2014 har Miinto desuden for tredje gang afviklet Modeblogprisen, hvilket giver en uvurderlig eksponering blandt køberne af modetøj. Miinto er derudover blevet anerkendt indenfor e-commerce branchen ved nominering som årets cross-border virksomhed ved E-handelsprisen 2014.

Den sunde forretning hænger overordnet sammen med en minimering af modebranchens risici. Ved at ikke have sit eget varelager, men i stedet hjælpe andre butikker med at sælge tøj, undgår Miinto fejlindkøb og trend-flops. I stedet satses der på marketing – og at hurtigt kunne reagere på trends. Miintos produktudbud tilpasser sig derfor ligeså hurtigt, som modebranchen bevæger sig. Det gør forretningen bæredygtig og online-modekunderne tilfredse.

I 2014 vil Miinto fortsætte den succesfulde strategi med en målsætning om endnu stærkere positionering især indenfor segmenterne kvindetøj, sportstøj, og børnetøj, og en fortsat omsætningsvækst både i Danmark og udenlands.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109