23948sdkhjf

Ny direktør skal styrke ekspansionen af franchisekoncepter

Sallings nye direktør skal blandt andet styrke ekspansionen af koncernens franchisekoncepter. Der er især fokus på ekspansionen af amerikanske kaffe- og burgerbarer rundt om i Danmark.
Dansk Supermarked har nemlig store ambitioner for udbredelsen af især Starbucks. Det skriver Jyllands-Posten.

- Netop planer om ekspansion her i landet med kaffe- og burgerbarer i de to globale koncepter har spillet ind på min beslutning om at sige ja til direktørjobbet i Salling. Der er som i stormagasinerne tale om at sælge oplevelser. Og det ligger tæt op ad de andre job, som jeg har haft, siger Marianne Bedsted.

Starbucks skal længere ud i landet
Dansk Supermarked har pt. etableret syv kaffebarer under Starbucks. Indtil nu er de dog alle åbnet i tilknytning til Dansk Supermarkeds egne Bilka- og Salling-butikker.

Til efteråret åbner den første selvstændige strøgbutik, når Starbucks indtager Rådhuspladsen i København. Dansk Supermarked har desuden planer om fire nye Starbucks inklusiv den på Rådhuspladsen.

- Vi kan ikke konkretisere det lige nu, men der er bestemt tanker om mere. Vi har aftalen med Starbucks om ud over egne butikker også at kunne åbne butikker i storcentre og på strøgplaceringer. Så det vil vi forfølge, siger Martin Uebel, chef for franchiseafdelingen i Dansk Supermarked.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094