23948sdkhjf

Supermarkeder bestemmer menuen i danske hjem

Lidl er klar med ny kampagne, som skal give kunderne inspiration til aftensmaden.
Dagligvarekæden har i samarbejde med Epinion lavet en befolkningsundersøgelse om danskernes indkøbs- og madvaner.

Undersøgelsen viser, at de fleste danskere henter inspiration til aftensmaden i supermarkedet og ønsker et bredere udvalg af varer fra hele verden. Derfor udvider Lidl nu deres sortiment af udenlandske varer med kampagnen ”smag på hele verden”.

Fiskefilet eller sushi? Frikadeller eller dolmades? Når danskerne skal beslutte, hvad menuen skal stå på, henter de fleste inspiration ved synet af friske råvarer og lækre produkter i supermarkedet. Det viser en ny befolkningsundersøgelse foretaget af Epinion for dagligvarekæden Lidl. Dermed slår det lokale supermarked både kogebøger, opskrifter på nettet og udsendelser som Masterchef, Den store kagedyst og Spise med Price.

- Det er rart at få bekræftet, at vi som dagligvarekæde er en stor inspirationskilde for vores kunder. Vi sørger altid for at have et bredt udvalg af danske og udenlandske varer, og da vi er en af de største aktører på det europæiske marked, har vi en unik mulighed for at indkøbe varer af god kvalitet til lave priser. Med kampagnen smag på hele verden vil vi gerne give danske forbrugere ny inspiration og mulighed for hurtigt og nemt at lave nogle spændende og anderledes retter derhjemme, siger Finn Tang, administrerende direktør i Lidl Danmark.

Ifølge Epinions undersøgelse svarer hele 59 procent af danskerne, at det er vigtigt, at deres supermarked har et bredt udvalg af varer fra hele verden. Som en del af kampagnen ”smag på hele verden” vil Lidl løbende introducere en række nye og spændende produkter fra forskellige egne af verden. Første del af kampagnen tager afsæt i det asiatiske køkken, hvor Lidl i uge 23 og 24 vil have et specialudvalg af lækre specialiteter fra Japan, Indien, Kina og Thailand.

Asiatiske varer er sværest at få fat på
Når danskerne bliver spurgt om, hvilke udenlandske produkter og råvarer, der er sværest at få fat på i de danske supermarkeder, svarer flest (25 procent) asiatiske. Det asiatiske køkken er samtidig i top tre over danskernes foretrukne køkkener, kun overgået af det danske og det italienske køkken.

- Vi glæder os til at give danskerne en masse gode mad- og smagsoplevelser med i første omgang det asiatiske køkken. Senere på året vil vi også introducere ekstraordinære smagsoplevelser fra blandt andet Spanien og Frankrig som en del af smag på hele verden konceptet, slutter Finn Tang.

Info om smag på hele verden konceptet
Med mere end 10.000 butikker i 26 europæiske lande har Lidl indkøbere fra hele Europa, der hver især arbejder på at finde de bedste producenter og leverandører på de enkelte markeder. Med smag på hele verden er det Lidl’s mål at bringe danskernes ferieoplevelser helt hjem i køkkenet. Lidl vil give alle familier i Danmark muligheden for at skabe gode fælles oplevelser omkring madlavning og måltider. Alle produkter fra smag på hele verden sortimentet er derfor nøje udvalgte, så både indkøb og madlavning kan foregå så ukompliceret som muligt.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11