23948sdkhjf

Ugeavisen er blevet vigtigere som reklamesøjle

En tredjedel af landets husstande får ikke kædens markedsføring ind ad døren. Men mange af dem modtager stadig den lokale ugeavis.
Mange supermarkeder og købmænd annoncerer hver uge i den lokale ugeavis, og det er der blevet en endnu bedre grund til. Næsten hver tredje husstand siger nemlig nej tak til reklamer og modtager derfor ikke kædens kampagneavis. Til sammenligning er det ifølge Post Danmarks hjemmeside kun hver ottende, der i øjeblikket siger nej til ugeaviser. Det skriver Dansk Handelsblad.

Ifølge ejer af MedieXpert, Tony Jepsen, der blandt andet rådgiver dagligvarehandlen om markedsføring, er kædens markedsføring stadig den stærkeste - når den altså når ud til kunden.

- Men flere og flere siger nej tak til reklamer - ikke mindst i de store byer - og så er ugeavisen et godt alternativ. Men det kan være dyrt at markedsføre sig, derfor skal en butiksejer undersøge, hvor mange der modtager reklamer og uge-aviser i butikkens nærområde, inden han overvejer, om han vil supplere kædens markedsføring med lokale annoncer. Behovet er selvfølgelig størst, når der er konkurrerende dagligvarebutikker i området, siger Tony Jepsen, der i mange år har arbejdet med markedsføring i Dansk Supermarked og andre detailkæder.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095