Muuto sætter vækstspeederen i bund
Siden 2009 har Muuto mere end seksdoblet sit resultat før skat. Nu skruer den danske designvirksomhed op for væksten på fjernmarkeder.
- Vi er allerede til stede i de fleste lande i Asien og Nordamerika. Nu skal vi blive lige så aktive på de markeder, som vi er i Europa. Vi skal skabe en salgsstyrke, som fokuserer på de fjernere markeder og bringer os tættere på kunderne, så vi på sigt måske får et lager i Asien, siger Kristian Byrge, direktør og medejer i Muuto, til avisen.
Ifølge Børsen har Muuto siden 2009 mere end seksdoblet sit resultat før skat og også i 2013 har virksomheden præsteret et rekordregnskab.
For året, der netop er afsluttet blev resultatet af ordinær primær drift på godt 27 millioner kroner, knap 10 millioner højere end i 2012. Årets resultat før skat ligger med sine 26 millioner kroner også omkring 10 millioner højere end året før.