B&O styrker salget i Europa
Både omsætning og resultat er på ret kurs i B&O's kvartalsregnskab for 2013.
Det er på især på helt traditionelle produktområder med højttalere og tv-udstyr, at B&O mærker fremgang, og salget er især gået fremad i Europa, hvor omsætningen til forbrugersegmentet steg med 17 procent.
- I tredje kvartal så vi tegn på forbedringer i vores europæiske forretning, hvilket blev drevet af stor efterspørgsel på vores nyligt lancerede højttalere i særdeleshed og AV-produkter i almindelighed. Med den vellykkede lancering af nye produkter og med en stærk pipeline af nye produkter i kommende kvartaler, tror vi, at forbedringerne i vores europæiske AV-forretning vil fortsætte, siger Tue Mantoni, administrerende direktør hos B&O.
B&O konstaterer dog, at det er gået skidt med B&O Play, som er målrettet en yngre købergruppe. Der har ikke været tilstrækkeligt med nye produkter i serien til at holde niveauet for B&O-play, påpeger man. Omsætningen er faldet med 25 procent.
Omsætningen voksede til 675 millioner kroner mod 655 millioner kroner i samme periode af 2013. Driftsresultatet landede på minus 28 millioner kroner mod minus 144 millioner kroner i den tilsvarende periode i 2012.