Dansk modeprofil indtræder i bestyrelsen hos Miinto
Miinto.com har i starten af marts budt Eva Kruse, Adm. direktør i Danish Fashion Institute, velkommen i bestyrelsen hos Miinto Group.
Group CEO Morten Larsen glæder sig til samarbejdet med Eva Kruse og er glad for at kunne tilknytte en så væsentlig kapacitet fra den samlede danske modebranche til Miinto:
- Eva Kruse er en central og højt respekteret modebrancheprofil i både ind- og udland. Hun har været med til at tegne dansk modes succes udadtil siden 1990’erne, har et solidt netværk og ikke mindst et stærkt kreativt samt strategisk knowhow. Vi ser frem til at gå i dialog med Eva omkring Miinto’s udviklingspotentialer, hvor vi vil arbejde på at få en endnu mere udbygget fashion dimension til vores forretning og i højere grad skabe en treenighed mellem brands, butikker og slutbrugerne.
Store forventninger til samarbejdet
Med tiltrædelsen i Miinto’s bestyrelse får Eva Kruse en aktiv rolle i den fortsatte udvikling i en af dansk modes største e-commerce virksomheder. Derudover får hun endnu mere indsigt i et felt af modebranchen, hvis betydning og markedsandele er i stor vækst.
- Jeg er meget glad for at blive del af Miinto’s bestyrelse, og synes det er virkelig spændende at komme tæt på virksomheden, som jeg har fuldt på sidelinjen i en række år. Markedet for shopping på nettet har langt fra udfoldet sit potentiale endnu, og i modebranchen er der store forventninger til, at væksten skal findes her. Jeg glæder mig til at være med til at udvikle forretningen, tiltrække de rigtige brands og samtidig selv lære en masse nyt og få mere viden om forbrugerne, udtaler Eva Kruse.
Group COO og co-founder af Miinto Konrad Kierklo er særlig glad for den nye kapacitet i bestyrelsen og udtaler:
- Miinto vil på sigt ikke kun være ren e-commerce business, men ’go to’ sitet inden for mode og livsstil. Jeg ser frem samarbejdet med Eva, hvor vi kommer til at udbygge vores koncept, så vi bliver inspirationsskabende kombineret med at kunne udbyde de produkter, som kunder i dag eftersøger i e-commerce.
Fortsat vækst og udbygning af forretning
Miinto sælger tøj, sko og tilbehør på modeplatformen miinto.com og er udover Danmark aktive i Sverige, Norge, Holland og Spanien. Derudover har Miinto et stærkt, kommercielt set-up, hvor man samarbejder med de mange fysiske modebutikker. Dette forretningskoncept har vist sig at være meget bæredygtigt og har resulteret i mere end 100% vækst i både 2012 og 2013 i andele af solgt tøj – samt en stærk ekspansion til fem markeder på fem år.