23948sdkhjf

Lidl satser på bæredygtighed

Samtidig med at der kommer flere og flere økologiske varer på hylderne i Lidl, vokser andelen af UTZ-produkter også.
Blandt andet er kædens mest populære chokolade-range nu 100 % UTZ-certificeret.

Der var engang hvor discount var ensbetydende med fokus på en ting: Pris.

Sådan er det ikke mere. I hvert fald ikke i Lidl, hvor man mener at billige priser sagtens kan kombineres med kvalitetsvarer og samfundssind, Det skriver Lidl i en pressemeddelelse.

Derfor har Lidl også valgt at satse på flere og flere UTZ-certificerede produkter.

- Vi har valgt at udvide vores sortiment af UTZ-produkter, fordi vi som stor virksomhed selvfølgelig også har et samfundsansvar både lokalt og globalt, siger Lidl's kommunikationschef Rikke Brandes, der fortæller at Lidl blandt andet har UTZ-cerficeret kaffe, the og nødder.

- Lidl er dog allermest stolt af , at alt den kakao, der bruges i kædens mest populære chokolademærke: ”Fin Carre” nu er 100% UTZ certificeret, lyder det i meddelelsen.

- Tilbage i september 2011 satte vi som mål at alt vores ”Fin Carre”-chokolade skulle være UTZ-certificerede, og vi er derfor stolte over, at vi allerede nu kan konstatere, at alle de varianter vi fører i Danmark er UTZ-certificerede, fortæller Rikke Brandes.

Gennemsigtighed, udvikling og bæredygtighed
UTZ er i lighed med Fairtrade et program, hvor målet er at sikre farmerne sociale, økonomiske og miljømæssige vilkår. Samtidig sikrer programmet også gennemsigtighed, fordi det er muligt at spore produktet hele vejen.

Via programmet bliver farmerne undervist i god landbrugspraksis. Dvs. hvordan de kan dyrke kakao, kaffe eller te på en bæredygtig måde og med bedre udbytte.
Læs mere om: Lidl
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094