23948sdkhjf

Søstrene Grene storhitter på Facebook

Selvom Søstrene Grene er en traditionel detailkæde, der for nylig fejrede deres 40 års jubilæum, så formår kæden at udnytte de sociale medier til fulde.
”Hvor mener De, at Søstrene Grene skal åbne i 2014?” spørger Søstrene Grene de på Facebook. Svarerne er væltet ind, lige fra Nykøbing Falster til Nuuk lyder de mere end 4400 forslag fra kunderne.

Med Grene-sønnerne Cresten og Mikkel Grene ved roret går den traditionsbundne virksomhed også stort på de sociale medier og spørger sin kundeskare til råds om, hvor de bør åbne butik i 2014.

- Det er et naturligt skridt for os, at bruge Facebook til at gå i tæt dialog med kunderne, som ofte er vores bedste ambassadører for nye tiltag, siger Mikkel Grene.

Knapt 130.000 brugere har trykket ”Synes godt om” til Søstrene Grenes facebookside, hvor de videregiver informationer om nye produkter og inspiration til indretning.

Kunder er mere end konge
Alle inden for dansk detail har gennem årtier hørt ”kunden er konge”, ”kunden i fokus” med videre. Det er meget korrekt og meget naturligt, men det er ifølge Søstrene Grene ikke længere nok.

- Forbrugerne flytter sig hele tiden. Deres behov, deres ønsker, deres nysgerrighed og deres krav til convenience. Forbrugeren anno 2014 skal ikke blot have en kvalitetsvare til en god pris. Det er naturligvis forudsætningen for succes hos forbrugerne, men de vil også involvere sig og engageres emotionelt om muligt. Vi sætter alt ind på at inddrage kunderne i vores forretning, lytte til dem og inddrage dem i processen. Det kendetegner den moderne forbruger, at de gerne vil være med til at sætte deres præg på tingene, siger Mikkel Grene.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.09