Folkekær lakridspibe i ny udgave
Malaco lancerer en ny variant af den klassiske lakridspibe som tak for danskernes massive opbakning i forbindelse med EU-forslaget om at pille tobakslignende slik af markedet sidste sommer.
- Danskernes kærlighed til lakridspiben stod for alvor klart i forlængelse af protesterne i 2013. Derfor synes vi også, at 2014 er året, hvor danskerne skal have en ny pibe som tak for støtten, siger marketingchef i Cloetta, Heidi Teschemacher.
120.000 gode grunde til en nyhed
EU fremsatte d. 10. juli 2013 forslaget om et forbud mod tobakslignende slik, hvilket indbefattede at lakridspiben ville blive taget af markedet. En sag, der i den grad fik danskerne op på mærkerne. Med over 120.000 likes fordelt på adskillige ”Bevar lakridspiben”-sider på Facebook var danskernes holdning tydelig: Lakridspiben er et ikonisk og højtelsket stykke slik, og EU kunne lige vove på at tage den af hylderne.
Med Flemming Østergaard, Saseline og Joachim Boldsen i spidsen agerede lakridspiben også hovedperson i den landsdækkende indsamlingskampagne ”Gi’ piben en anden lyd”, der indsamlede over 35.000 kr. til Danske Hospitalsklovne.
- Vi oplevede hvor populær lakridspiben egentlig er. Og derfor rører vi heller ikke ved den klassiske lakridspibe, men præsenterer en ny, havsaltet model, som vi håber vil falde i danskernes smag, siger Heidi Teschemacher.
Den nye pibe er i butikkerne fra uge 2 og forhandles både stykvis og i æsker à 8 stk. piber. Den nye havsaltet version har gult krymmel, hvor den originale fortsat har pink krymmel.