Hvilke tilbud jagtede danskerne i 2013?
Øl og cola er fortsat de produkter, som danskerne oftest leder efter tilbud på. Det viser en ny undersøgelse af de 40 mest populære søgninger efter tilbud i 2013.
Top 40 for tilbuds-søgninger på “eTilbudsavis”-app’en i 2013:
1: øl (uændret)
2: cola (uændret)
3: kylling (+1)
4: sodavand (-1)
5: kaffe (uændret)
6: coca cola (+1)
7: is (+5)
8: pepsi max (+2)
9: smør (-3)
10: pepsi (-1)
11: æg (+9)
12: ost (-1)
13: oksekød (uændret)
14: mælk (-6)
15: pølser (+4)
16: laks (+6)
17: chips (-2)
18: tuborg (-2)
19: kærgården (+2)
20: ipad (-6)
21: chokolade (+7)
22: toiletpapir (+2)
23: skyr (ny)
24: hakket oksekød (+9)
25: bleer (-7)
26: pizza (+11)
27: tv (+5)
28: vin (-5)
29: rugbrød (-2)
30: nupo (-4)
31: netto (-14)
32: rejer (+6)
33: and (ny)
34: kyllingefilet (ny)
35: faxe kondi (ny)
36: fløde (ny)
37: neutral (-1)
38: gas (ny)
39: fakta (-14)
40: libero (-9)
Årligt opgør eTilbudsavis de 40 mest populære søgninger efter tilbud og udpeger tendenser samt mulige forklaringer.
1: øl (uændret)
2: cola (uændret)
3: kylling (+1)
4: sodavand (-1)
5: kaffe (uændret)
6: coca cola (+1)
7: is (+5)
8: pepsi max (+2)
9: smør (-3)
10: pepsi (-1)
11: æg (+9)
12: ost (-1)
13: oksekød (uændret)
14: mælk (-6)
15: pølser (+4)
16: laks (+6)
17: chips (-2)
18: tuborg (-2)
19: kærgården (+2)
20: ipad (-6)
21: chokolade (+7)
22: toiletpapir (+2)
23: skyr (ny)
24: hakket oksekød (+9)
25: bleer (-7)
26: pizza (+11)
27: tv (+5)
28: vin (-5)
29: rugbrød (-2)
30: nupo (-4)
31: netto (-14)
32: rejer (+6)
33: and (ny)
34: kyllingefilet (ny)
35: faxe kondi (ny)
36: fløde (ny)
37: neutral (-1)
38: gas (ny)
39: fakta (-14)
40: libero (-9)
Is-søgninger er steget fem pladser i 2013 til en nu syvende plads. Det skal ses i forhold til sommeren 2013, som var den tørreste siden 1996 og ottende solrigeste siden 1920 mens sommeren 2012 var den koldeste siden 2000 (DMI).
Faxe Kondi-søgninger er ny i top 40. Succesen kan ganske vist være eftermælet af 2012/13-hittet “Faxe Kondi” fra Klumben & Raske Penge, som flere detailkæder har oplevet øget efterspørgsel på baggrund af.
iPad-søgninger er rykket seks pladser ned, men ligger stadig forholdsvist højt på en 20. plads. Med den store iPad-udbredelse, vidner dette sandsynligvis om en mætning af markedet, men stadig stor interesse.
Paleo-diæten havde stor fremgang i 2013 og var den mest googlede diæt i 2013 (Google). Det kan ses i antallet af søgninger efter fødevarer, som passer til diæten. Bl.a. er kylling oprykket én plads, æg ni pladser, laks seks pladser og rejer seks pladser.
Mælk-søgninger er på tilbagegang med et fald på fire pladser fra 2011 til 2012 og yderligere et fald på seks pladser i 2013 mens kaffe stadig er det femte mest søgte produkt.
Nyheder om stigende priser på nøgleingredienser til chokolade (TV2 m.fl.) har uden tvivl været medvirkende til, at chokolade-søgninger er rykket syv pladser op til en 21. plads.
Stadig faldende fødselstal ses ved et faldende antal søgninger efter bleer, som er rykket syv pladser ned, ligesom Libero-produkter er nedrykningstruet med et fald på ni pladser og en nu 40. plads.
- Generelt blev tilbudsjagten intensiveret i 2013. Vi havde 13 millioner søgninger efter tilbud i 2013 mod otte millioner i 2012, udtaler Christian Birch, medstifter af eTilbudsavis.