23948sdkhjf

Aaskov Modetøj klar til yderligere udvidelser

I butikskæden Aaskov, som sælger dametøj, er der ambitioner om at udvide kæden endnu mere.
I dag har kæden, som drives af søstrene Dorte Aaskov og Anette Aaskov, 10 forretninger, som sælger dametøj. Det oplyser Jyllands-Posten.

Spørger man de to søstre, hvad hemmeligheden bag, at familievirksomheden tjener penge, er så handler det for dem om at holde fast i detailhandlens traditionelle dyder. Derfor er det helt naturligt, at kunden følges til døren af medarbejderen, og at døren bliver åbnet, når kunden forlader butikken. Service er afgørende, fastslår Dorte Aaskov.

Aaskov Modetøj blev skabt af forældrene for snart 50 år siden. Både far og mor er fortsat aktive i driften, men ansvaret ligger dog nu hos de to søstre. Den første dametøjsbutik blev åbnet i Sønderjylland i midten af 1960’erne.

Forretning på vej i Aalborg
Den ene butik er nu blevet til en butikskæde. Det er blevet til ni andre forretninger, som primært er placeret i større jyske byer. Dog med undtagelse af Odense. Forretning nummer 11 er snart på vej i Aalborg. Kæden har fortsat hovedsæde i Haderslev.

Butikskæden har cirka 60 ansatte og kunne i det seneste offentliggjorte regnskab fremvise et årsresultat på ca. 8 mio. kr. før skat. Et resultat som familien er godt tilfreds med.

- Vi har en niche i markedet, og den holder vi fast i. Trods pres på priserne og hård konkurrence i hele tøjhandlen kan vi holde vores position. Vi har de senere år faktisk åbnet et par nye butikker, også en, mens krisen ellers kradsede og skabte usikkerhed. For os er det interessant at ekspandere netop i den situation, fortæller Dorte Aaskov til Jyllands-Posten.

Udvidelse i fremtiden
I den tid søstrene har stået i spidsen for kæden er der kommet fire nye butikker til. Men søstrene har ambitioner om at vokse endnu mere. I første omgang har de fokus på Jylland og Fyn.

-Vi har da overvejet både placeringer på Sjælland og i København. Men vi føler os ret jyske i den måde, som vi arbejder på, så det har endnu ikke ligget lige for. Men vi er åbne over for nye muligheder, hvis de rette muligheder viser sig. Det afgørende er, at vi kan skabe forretning i en ekspansion. Så tingene skal ske i det nødvendige tempo, siger Anette Aaskov til Jyllands-Posten.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125