Modebrand går utraditionelle veje i markedsføringen
Bestseller-brandet Vero Moda har taget utraditionelle markedsføringsmidler i brug.
Vero Moda er dermed et af de få danske brands, der prøver lykken på den nye dreng i klassen. Det skriver markedsføringen.dk.
Pinterest har endnu ikke fået sit store gennembrud i Danmark. Men tidligere på året blev det kåret til det hurtigst voksende sociale medie i verden.
Julekampagnen går ud på, at brugerne deler eller pinner, det samme som at like, det stykke tøj, de bedst kan lide og deltager dermed i konkurrencen om det valgte stykke tøj.
– Vi ville selvfølgelig have haft et større antal deltagere, hvis kampagnen kørte på Facebook. Men vi vil gerne have folk over på Pinterest, fordi der er muligheder i det for os, siger Liselotte Kirkelund, som er digital marketingansvarlig hos Bestseller-brandet Vero Moda.
Vero Moda har blandt andet valgt Pinterest på grund af dets kreative muligheder omkring boardet.
- Det hele går op i en højere enhed. Man kan både lave inspiration med boards, der pakker dem lækkert ind. Og samtidig kan man bruge det kommercielt, fordi man kommer videre til shoppen, siger Liselotte Kirkelund.