23948sdkhjf

Ikea tager hjem til danskerne

Tidligere på efteråret lancerede Ikea konceptet Hjemmeholdet på nettet og de sociale medier. Nu går den svenske møbelkæmpe på tv med ny reklamefilm, som er optaget hjemme hos danskerne.
Ikea Danmark lancerede sidste år en ny strategi og en ny kommunikationsplatform med det mål at involvere og engagere danskerne.

Hjemmeholdet er nyt koncept fra dette efterår, hvor danskere kan dele deres udfordringer med hjemmeindretningen med hinanden og med Ikea på internettet og de sociale medier. Gevinsten for de mest udfordrede er, at Ikea sender Hjemmeholdet hjem til familien, som får en total make-over af et af hjemmets rum.

Nu løftes dette koncept ud af de sociale medier og Ikea har produceret en reklamefilm til tv, som er optaget i en dansk families dagligstue.

- Den vigtigste opgave med Ikeas kommercielle kommunikation er at vise, at vi med vores sortiment og indretningskompetencer kan løse selv de mest umulige udfordringer og behov og samtidigt få folks personlighed til at skinne igennem det færdige resultat. Den opgave kan man løse på mange måder, men vores greb er at tage udgangspunkt i det virkelige liv og fortælle de virkelige historier fra danskernes egne hjem, siger Lena Gaarde, marketingchef hos Ikea Danmark.

Den første reklamefilm er blevet til i samarbejde med reklamebureauet WeLovePeople.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.16