FDIH opruster analyse om danskernes køb på nettet
Danskerne er vilde med at købe på nettet, og FDIH forventer, at dansk e-handel igen i år vil sætte ny rekord.
- E-handel har for alvor vundet danskernes hjerter. Væksten i e-handel peger i retning af markant flere handler og en samlet omsætningsvækst på over 15 % i forhold til 2012. FDIH forventer, at 2013 sætter ny rekord med en omsætning på 63 mia. kr. For de danske virksomheder er det afgørende at kende forbrugernes adfærd på nettet. Dansk e-handelsanalyse spiller derfor en central rolle for de virksomheder, der vil gøre det godt på nettet, fortæller Annette Falberg, adm. direktør i FDIH (Foreningen for Dansk Internet Handel).
FDIH har med Dansk e-handelsanalyse undersøgt danskernes købsadfærd på nettet siden 2010, og for de danske e-handelsvirksomheder er analysen en vigtig kilde til viden om danskernes nethandel.
Derfor opruster FDIH nu med konsulent- og markedsanalysevirksomheden Wilke A/S som ny analysepartner efter en grundig udvælgelsesproces:
- Ved at vælge Wilke som partner på Dansk e-handelsanalyse har vi fundet en samarbejdsmodel, der gør at vi kan øge antallet af årlige interviews fra 4.000 til over 14.000. Analysen bliver desuden udgivet hver måned frem for én gang i kvartalet, hvilket giver os mulighed for at analysere forbrugeradfærden i forskellige varekategorier også. Det gør, at Dansk e-handelsanalyse kommer til at stå endnu stærkere, vurderer Annette Falberg og fortsætter:
- E-handel er nu så udbredt, at vi ikke længere kan generalisere danskernes adfærd, eftersom adfærden afhænger af, hvad forbrugerne køber. I takt med at e-handel vokser, vokser kravet om opdateret viden om udviklingen. Det er derfor glædeligt, at Dansk e-handelsanalyse fremover vil udkomme hver måned. Dét styrker samtidig den årlige rapport over danskernes køb på nettet, slutter Annette Falberg.