23948sdkhjf

McDonald’s samler ind til udsatte familier i Danmark

En henvendelse fra ambassadør for Røde Kors, grevinde Cath Danneskiold-Samsøe, har fået McDonald’s til at igangsætte en kampagne, der skal samle penge ind til julehjælp for udsatte familier i Danmark helt frem til juleaften.
Alle McDonald’s 88 restauranter landet over involveres.

For nogle familier i Danmark er julen en svær tid, hvor udgifterne til julemiddag og gaver til børnene kan synes helt uoverskuelige. Antallet af danske familier, Røde Kors støtter op til jul, er steget markant de seneste år.

I år har ambassadør grevinde Cath Danneskiold-Samsøe og Røde Kors derfor indgået et samarbejde med McDonald’s Danmark, der skal være med til at samle penge ind til Røde Kors julehjælp til udsatte danske familier.

Det var en henvendelse fra Røde Kors ambassadør, grevinde Cath Danneskiold-Samsøe, der satte gang i samarbejdet, der konkret betyder, at McDonald’s fra d. 25. november til 24. december giver 50 øre pr. solgt menu til Røde Kors Julehjælp.

- For alt for mange familier er julen desværre en meget svær tid, og som ambassadør for Røde Kors vil jeg gerne være med til at støtte de familier og hjælpe til, at de også kan afholde julen på en værdig måde og ikke føler sig alene. McDonald’s er hver dag i kontakt med rigtig mange danskere via deres mange restauranter landet over, og den kontakt vil jeg gerne benytte til at sætte fokus på behovet for julehjælp, siger Røde Kors ambassadør grevinde Cath Danneskiold-Samsøe om baggrunden for samarbejdet.

Og for McDonald’s lå det helt naturligt at tage imod invitationen, fortæller Stephen Shillington, der er administrerende direktør hos McDonald’s Danmark:

- Det er en del af McDonald’s DNA at være en aktiv medspiller i udviklingen af samfundet både lokalt og nationalt, derfor vil vi selvfølgelig gerne være med til at støtte Røde Kors julehjælp. Da vi hver dag har 160.000 gæster på vores 88 restauranter, kan vi nå bredt ud med budskabet om at bidrage til en god jul for udsatte børnefamilier, siger Stephen Shillington og fortæller, at McDonald’s har garanteret mindst 700.000 kr. Det svarer til, at mindst 875 familier kan få julehjælp fra Røde Kors.

Kampagnen løber fra den 25. november til 24. december i alle McDonald’s restauranter i Danmark og for hver menu, McDonald’s sælger, donerer virksomheden 50 øre til Røde Kors julehjælp.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109