23948sdkhjf

Klar til smartphone-krig på digitale måltider

I mere end 10 år har danskerne kunnet bestille deres pizzaer online. Nu tages nye digitale platforme i brug for at vinde kundernes gunst.
Just-eat revolutionerede danskernes mulighed for at bestille fastfood, da man i 2001 gik online. Siden har danskerne taget muligheden til sig, og dag bestilles ca. 40 procent af måltiderne online. Det skriver Børsen.

I de seneste år er konkurrencen dog blevet skærpet med lanceringen af blandt andet Hungry.dk og E-takeaway.dk, og netop de to portaler er klar til at udfordre Just-eat på helt nye måder.

- Vi har en grundtro i hjertet om, at de, der ender med at vinde, skal have det bedste produkt for kunderne. En stor del af det ligger i de mobile enheder med smartphones og tablets, og vi satser på at levere noget, der er nemmere og mere belejligt, siger administrerende direktør hos Hungry.dk, Rune Risom, til Børsen.

Også hos Just-eat har man dog set lyset i danskernes stigende brug af tablets og smartphones

- Den mobile side af forretningen er enormt spændende. Vi lancerede vores nyeste app tidligere i år, og den har allerede rundet over 100.000 downloads i Danmark. I de kommende måneder lancerer vi en række produkter på tablet og mobilsiden i såvel B2B- som B2C-segmentet. Og det bør forbrugerne se frem til, siger topchef hos Just-eat, David Buttress, til Børsen.

Just-eat er stadig markedets klart største spiller med godt 5.000 pizzeriaer og restauranter som samarbejdspartnere, mens Hungry.dk samarbejder med godt 600.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093