23948sdkhjf

Ser på ekspansion: Særlige butikker i Salling Group-kæde skifter navn

19.12 Opdateret med flere citater fra Føtex' kædedirektør Morten Møberg

Når det gælder de klassiske varehuse i Salling Groups kæde Føtex ved de fleste danskere, hvad de kan forvente.

Sådan har det langt fra altid været med knopskydningen Føtex Food, der begyndte som et supermarked på 2000 kvm i Skæring nord for Aarhus, men i en del år mest er vokset på convenience-butikker - især i København.

Det har Salling Group nu taget konsekvensen af, og omdøber fra og med i dag 13 convenience-butikker i det københavnske til Føtex City.

Det skriver branchemediet Detailwatch.

Ifølge Føtex-direktør Morten Møberg skal navneskiftet gøre op med den forvirring, som det fælles navn på forskellige koncepter har skabt.

- Vi prioriterer K for kunder benhårdt, og behovet for at hjælpe dem stiger yderligere i 2025, hvor vi grundet planlagte nyåbninger får et større behov for tydelighed, og derfor giver det mening at skifte navn, siger han i en intern orientering.

- I forhold til butikskoncepterne har der været et overlap imellem Føtex Food og Føtex Food Convenience – det vil der stadig være, men den lille forvirring, der kunne forekomme omkring tilbudsvarer i Føtex Food, undgår vi fremover med navneskiftet til Føtex City, skriver Morten Møberg til Food Supply.

Føtex City-butikkerne er små med et salgsareal på omkring 200-300 kvm, et væsentligt reduceret sortiment og en stor andel af convenience og ToGo varer.

- Efter lanceringen af den nye Føtex-strategi har Føtex haft et stort fokus på at udvikle og få sat en fremtidig retning for Føtex City-konceptet, og de kigger ind i muligheden for at ekspandere yderligere, lyder meldingen fra Morten Møberg.

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.292