Vigtigt element i ny Dagrofa-strategi endeligt på plads
Opdateret 10/12 2024 kl. 11:19 med citater fra Tomas Pietrangeli fra pressemeddelelse.
I slutningen af oktober kunne Dagrofa-koncernen offentliggøre, at man havde opkøbt måltidskassefirmaet Aarstiderne.
Prisen for opkøbet ville Dagrofa ikke ud med, og samtidig afventede man en endelig godkendelse af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Den afgørelse er landet tirsdag, og Aarstiderne kan nu endegyldigt blive indlemmet i Dagrofa-koncernen.
Dagrofas opkøb af Aarstiderne er et vigtigt element i i den nyligt offentliggjorte Dagrofa-strategi Gro ’27.
Aarstiderne skal "være løftestang for både detail og foodservice og for koncernens ambitioner om at være de i bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt".
Koncernchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli glædes over, at handlen nu er godkendt.
- Jeg er meget glad for, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen så hurtigt har godkendt vores køb af Aarstiderne. Vi vil nu tage hul på et spændende samarbejde og udforske de mange muligheder, det ligger foran os. Aarstiderne er en pioner inden for økologi, lokale kvalitetsprodukter og nemme måltidsløsninger. Med deres stærke brand og kompetencer ser jeg frem til at byde Aarstiderne velkommen i Dagrofa-familien og indfri vores fælles ambitioner. Det siger han i en pressemeddelelse.
Om samarbejdet med Aarstiderne uddyber koncernchefen:
- Samarbejdet med Aarstiderne er et vigtigt skridt i retning af at realisere Dagrofas strategi om at bringe kvalitet og nemme måltidsløsninger ud til endnu flere danskere. Aarstidernes erfaring inden for højkvalitetsprodukter og direkte forbrugerrelationer giver os en unik mulighed for at forstærke vores innovationskraft, øge vores digitale tilstedeværelse og udvikle nye madkoncepter, der supplerer vores eksisterende sortiment i detail og foodservice. Sammen kan vi tilbyde danskerne endnu flere inspirerende madoplevelser – hvad enten det er hjemme, ude eller online - og jeg ser frem til at tage fat på det spændende arbejde og byde Aarstidernes medarbejdere velkommen i Dagrofa.
RetailNews har forsøgt at få et uddybende interview omkring de konkrete planer for Aarstiderne, men Dagrofa meddeler, at de ikke ønsker at uddybe på nuværende tidspunkt.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.