23948sdkhjf

Brillevirksomhed satser på Asien: Åbner 10 butikker

Dansk virksomhed satser stort på Sydøstasien med ambition om 10 nye butikker det kommende år

Det københavnske brillemærke Messy Weekend åbner sin første butik i Vietnam i Ho Chi Minh City. Lanceringen er den første i en række af butikker, som virksomheden vil åbne i Sydøstasien. 

Messy Weekend vil nemlig åbne 10 butikker i regionen over de næste 12 måneder. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse. 

Messy Weekend's nye shop-in-shop i storcenteret vil eksklusivt tilbyde brandets kollektioner og er den første officielle repræsentation af Messy Weekend i Vietnam. Den skal dermed give "lokale kunder en enestående mulighed for at opleve brandets unikke tilgang til luksusbriller," som det formuleres i meddelelsen.  

Vækstplan for Asien 

Messy Weekend, som i 2023 kom ud med virksomhedens første overskud, er for nyligt lanceret i Thailand og Singapore, og åbner butikker i Filippinerne, Indonesien, Kina og Taiwan over de kommende måneder. 

Virksomheden ser et "enormt" potentiale i regionens vækstmarkeder og anser ekspansionen i Sydøstasien som et vigtigt skridt i sin globale vækststrategi. 

- Mens mange brands retter deres opmærksomhed mod USA, vælger vi at satse på Asien, da vi ser det som et uudnyttet marked med store vækstmuligheder, siger Messy Weekend’s medstifter og Co-CEO Mads Koch Petersen i meddelelsen. Han fortsætter: 

- Vores mission om at skabe briller, der kombinerer tidløst skandinavisk design med bæredygtighed og høj kvalitet, passer godt ind i det asiatiske marked, hvor efterspørgslen efter luksusprodukter fortsætter med at vokse.

Brillevirksomheden skriver, at Sydøstasien med sit fokus på hurtigt voksende markeder og en voksende middelklasse byder på et unikt potentiale for brands som dem.

Om Messyweekend

  • Blev grundlagt i 2018 med missionen om at udfordre brilleindustrien ved at tilbyde højkvalitets og håndlavede solbriller samt optiske stel til overkommelige priser. 
  • Mærket opererer globalt i mere end 35 markeder og er tilgængeligt i over 1.000 butikker, herunder ikoniske retailere som Selfridges og Magasin du Nord. 
  • Prioriterer kvalitet og arbejder tæt sammen med produktionspartnere for at sikre høj standard og etisk ansvar. 
  • Brandet er kendt for sit Clean Oceans-program, der bidrager til at fjerne plastik fra havene med hvert køb.

Kilde: Messyweekend

Artiklen er en del af temaet Detail.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093