Søstrene Grene åbner første butik uden for Europa
Det familieejede Søstrene Grene åbner deres første butik uden for Europas grænser.
På et storstilet pressemøde i Tokyo kunne Søstrene Grene d. 1. oktober annoncere, at de rykker ind på det japanske marked.
Det skete under enorm interesse – og ikke mindst mediebevågenhed – hvor mere end 100 mennesker var dukket op. Ifølge den danske ambassade en nærmest uhørt interesse, de sjældent har set lignende.
Japansk efterspørgsel trak Søstrene Grene til
Søstrene Grene kender Asien ganske godt, som de har købt småting af i stor stil i over 30 år. Men nu går turen så den anden vej. Det sker bl.a. som konsekvens af, at Søstrene Grene har fået et hav af henvendelser fra japanske virksomheder, der gerne vil åbne Søstrene Grene-butikker i Japan.
Derudover har mange japanere gennem årene lagt vejen forbi Søstrene Grenes butikker i Danmark, og alle er de begejstrede for konceptet.
Generelt er japanerne glade for dansk design, men de vil også gerne gøre en god handel. Derfor er Japan et perfekt match i forhold til Søstrene Grenes koncept, der efterhånden designer størstedelen af produkterne selv.
Derfor håber Søstrene Grene, at den nye butik blot er startskuddet til at kunne åbne mangle flere butikker i Japan, og man går således fremtiden i møde med stor spænding. Ledelsen er dog meget bevidst om, at tingene skal gøres rigtigt uden nogensinde at gå på kompromis, og at væksten skal ske i det rette tempo.